Reklamasjonsrapport

Vi hjelper deg med reklamasjon på bolig

Når du oppdager feil eller mangler i din nye boligen kan TEK-Norge lage en reklamasjonsrapport som kan brukes som underlag til å kreve kompensasjon.

Er boligens areal mindre enn opplyst?
Er boligen i vesentlig dårligere stand enn forventet?
Har du oppdaget skjulte feil eller mangler?
Hvis du svarte ja på noen av de spørsmålene er det reklamasjonsrapport du trenger→

Kontakt oss, så hjelper vi deg i gang. En tryggere reklamasjon starter her

Thank you! Your submission has been received!
*Oops! Noe gikk galt. Prøv en gang til.
Henvendelsen er uforpliktende og binder deg ikke på noen måte
komplett dokumentasjon

Hva er en reklamasjonsrapport?

Reklamasjonsrapporten er et dokument som beskriver og dokumenterer feil og mangler i forhold til referanse. I rapporten beregnes utbedringskostnader som grunnlag for kompensasjon.

Sikker dokumentsjon

Gjennom en befaring dokumenteres påpekte feil og mangler på en oversiktelig måte i en rapport. Rapporten kan du bruke videre i saken mot selger.

Tryggere beregning

Våre takstmenn har lang erfaring med å estimere utbedringskostnader som gir deg et riktig bilde av hva det koster å utbedre feil.

Enklere å bli enig

Med en uavhengig vurdering og et sannferdig bilde av kostnader er det lettere å bli enig med motparten om riktig kompensasjon.

Reklamasjonsrapport Pris

Reklamasjonsrapport koster fra kr. 3.000.-
Prisen varierer etter omfang og utføres etter medgått tid til en timepris á kr. 1500.-
Når omfanget er avklart vil vi estimere pris for deg.

Bestill I Dag
Noe du lurer på?

Ofte Stilte Spørsmål & Svar

Her har vi samlet noen spørsmål som ofte stilles i forbindelse med reklamasjonsrapport

Hva kan kreves for feil og mangler?

Det er flere muligheter for kompensasjon for feil og mangler. Det vanligste er prisavslag og erstatning for eventuelt økonomisk tap kjøper har hatt som følge av mangelen. I enkelte tilfeller kan kjøper kreve å heve kjøpet. Det skal imidlertid en del til for å ha grunnlag for hevet kjøp.

Hva er den vanligste feilen i brukt bolig?

Typiske feil i brukte boliger er fuktskader, sopp og råteskader samt feil og mangler ved det elektriske anlegget. Andre relativt vanlige feil kan være arealavvik i forhold til det som er beskrevet i salgsopplysningene.

Hvor lang er fristen for å reklamere?

Den absolutte fristen for å reklamere er 5 år. Det er likevel viktig å bemerke at det må reklameres innen rimelig tid etter man har oppdaget eller burde ha oppdaget feilen som normalt er ca 2 måneder. Har selger vært grovt uaktsom, uærlig eller handlet i strid med god tro, kan selger ikke påberope seg at kjøper har reklamert for sent.